podkom. Hubert Kowalik
młodszy wykładowca Zakładu Interwencji Policyjnych CSP
podkom. Waldemar Weremko
wykładowca Zakładu Szkoleń Specjalnych CSP
Strzelanie z broni palnej przez szyby zawsze budziło kontrowersje. Pojawiło się wiele mitów związanych z torem lotu pocisku. W trakcie szkoleń strzeleckich, niezależnie od rodzaju służb, poruszane są kwestie związane z użyciem broni w stosunku do osoby, która znajduje się w pojeździe. Czasem na szkoleniach z zakresu używania broni palnej instruktorzy prowadzący zajęcia twierdzą, że aby oddać skuteczny i celny strzał do celu znajdującego się za szybą samochodową, należy mierzyć poniżej celu. Różnice w podawanych wysokościach są od kilku do kilkudziesięciu centymetrów. Inni twierdzą wręcz przeciwnie, że aby trafić w cel, należy mierzyć ponad nim, że pocisk po przejściu przez szybę będzie opadał, bo straci prędkość. Takich mitów co do tego, co się dzieje z pociskiem po przejściu przez szybę samochodową, jest wiele. Opinie krążące w środowisku strzeleckim nie zawsze mają naukowe potwierdzenie. Niniejszy artykuł ma za zadanie potwierdzić lub obalić teorie związane z zachowaniem się pocisku po oddaniu strzału do wnętrza samochodu.
podkom. Hubert Kowalik
młodszy wykładowca Zakładu Interwencji Policyjnych CSP
podkom. Waldemar Weremko
wykładowca Zakładu Szkoleń Specjalnych CSP